Followers

18 October 2013

RAHSIA TAHI LALAT ATAU NEVUS MELANOCYTIC (MOLE)

Salam readers.....

Sorry la lame sangat tak update blog..Chehhhh macam la blog kau tu high trafic..Hahahahaha..Agak busy la kebelakangan ni..Busy dekat Facebook la ape lagi..Promote barang jualan..Alhamdulillah dapat jugak sedikit rezeki dari Allah..

So  entry kali ni CI nak hapdet pasal tahi lalat..Bahasa saintifiknye adalah nevus melanositik ialah sejenis lesi atau lebihan daging pada kulit badan..Korang tau tak yang tahi lalat ni ada yang berbahaya????After CI menggoogle baru CI tau yang tahi lalat tak semuanya sihat..Ada yang boleh memudaratkan diri..Biase korang tengok yang macam ni kan??

Tapi pernah nampak yang macam ni???????????











 

 

 

 

Takut kan bile lihat semua ni?? Mesti salah seorang daripada anda mengalami semua macam ni..And rata-ii kita semua ada tahi lalat right??Same like me..Tapi alhamdulillah tak teruk macam tu..

Ciri-ii tahi lalat yang merbahaya:




1. Tahi Lalat di kepala
  • Banyak fakir, bijak/kreatif dalam berfikir juga banyak pula berangan. Jauh perjalanannya (jasmani dan kerohaniannya). Banyak pula dugaan dan ujian yang diterimanya dalam mencapai sesuatu maksud dan cita-citanya.

2. Tahi lalat di ubun kepala
  • Kurang bersikap jujur dalam sesuatu perkara yang melibatkan emosi.
3. Tahi lalat di dahi
  • Ada halangan dalam siratulrahim. Orang (teman / saudara terdekat) yang melihatnya menyimpan rasa cemburu, irihati, tersembunyi rasa kebencian terhadapnya disebabkan dia ada kelebihan yang tersembunyi disebalik tahi lalatnya itu.
4. Tahi lalat di bulu kening kiri
  • Menjadikan dirinya ‘berseri’ dan menjadi daya tarikan mata pasangannya namun terselit keperitan di mana sering pula ia menemui kesusahan.
5. Tahi lalat di bulu kening kanan
  • Terkabul cita-cita dan maksudnya, cerdas dan cekap.
6. Tahi lalat di bawah mata
  • Seorang yang amat sensitif dan mudah tersentuh hati. Mudah menangis, baik budi, disayangi.
7. Tahi lalat di hidung
  • Mendatangkan penyakit resdung yang boleh menyebabkan selsema berpanjangan, sakit kepala, nafas berbau. Disukai ramai. Murah rezeki.
8. Tahi lalat di pipi kiri / kanan
  • Sekiranya membesar, ditakuti mendapat penyakit yang boleh memudaratkan tubuh. “Panas” dalam hubungan, dalam pergaulan. Dia sentiasa ingin ‘menang’ dalam percakapannya sekalipun pendapatnya salah. Mempunyai ego yang tinggi. Jadi daya tarikan tetapi ‘tegang’.
9. Tahi lalat di alur senyuman (smiling line)
  • Pemanis, daya tarikan menawan hati pasangannya. Rezekinya dipermudah dalam banyak perkara dia dapat apa yang dia hajati.
10. Tahi lalat di alur dagu
  • Perjalanan jasmani dan rohaninya sering terganggu, banyak halangan dalam mencapai hal-hal yang dihajatinya.
11. Tahi lalat di telinga
  • Seorang yang keras hati dan degil, tidak mahu dengar kata pendapat dan nasihat orang lain. Suka mendengar dan meminta nasihat tetapi sukar menerima.
12. Tahi lalat di tengkuk
  • Mudah mendapat gangguan ‘angin-jahat’, banyak halangan dalam hidup seperti masalah kesihatan, pergaulan dan kasih sayang. Fikiran sering kusut dan tidak tenteram, sukar tidor nyenyak. Mudah stress.
13. Tahi lalat di leher
  • Mudah mendapat jangkitan penyakit terutama kembong perut dan masalah lendir, kahak.
14. Tahi lalat di bahu kiri
  • Halangan rezeki, terhalang disebabkan sesuatu hal sedangkan peluang memperolehinya banyak. Tidak disukai ramai, dimusuhi ramai. Mudah didatangi angin-jahat. Mudah stress.
15. Tahi lalat di bahu kanan
  • Banyak tanggungan. Ada halangan dalam hubungan siratulrahim, kasih sayang dan pergaulan jadi terbatas. Di musuhi dan dicemburui hidupnya. Mendatangkan angin-jahat.
16. Tahi lalat di dada
  • Dia mudah mempercayai orang sedangkan pergaulannya, perniagaannya, kasih sayangnya mudah dia mendapat tipu daya dari orang-orang yang dikenalinya. Mereka sering mengambil kesempatan ke atas dirinya di atas kepentingan sendiri.
17. Tahi lalat di belakang badan
  • Kesihatannya terganggu terutama urat saraf, sakit di belikat, pinggang, pinggul, mudah dihinggapi angin-jahat. Banyak halangan hidup, fikiran sering kusut dan tidak tenteram. Mudah mendapat stress (tekanan).
18. Tahi lalat di bawah payudara
  • Hidupnya jadi penasaraan sekiranya mempunyai dua tahi lalat dibawah payudara iaitu di kiri dan kanan payudaranya. Hidupnya sering menjadi perhatian ramai.
19. Tahi lalat di atas pusat
  • Tidak membawa apa-apa maksud tertentu.
20. Tahi lalat di bawah perut
  • Sering mendapat masalah kesihatan, kembong, masalah usus, buasir, boleh mendatangkan lemah nafsu syahwat, kurang air mani, mudah mendapat gangguan angin-jahat. Mudah mendapat stress (tekanan).
21. Tahi lalat di peha kiri atau kanan.
  • Ada halangan dan sekatan dalam kasih sayang, jodoh, halangan rezeki.
22. Tahi lalat di Kemaluan
  • Tahi lalat di kemaluan Wanita :
Jika jenisnya tahi lalat ‘jantan’ terletak dikemaluan wanita menjadikan sex wanita itu tidak bernafsu walaupun ada keinginan dan kemahuan . Isteri sukar mencapai kepuasan (klimaks) dalam hubungan kelamin.
Antara masalah lain wanita yang mempunyai tahi lalat di kemaluan juga mudah mengalami masalah keputihan dan mudah dihinggapi penyakit radang kemaluan.
Sekiranya jenis tahi lalat ‘betina’ berada dikemaluan wanita, menjadikan wanita itu seorang yang suka dan kuat berjimak tetapi sukar dan lambat mencapai tahap kepuasan (orgasma). Dalam hubungan ini sering menimbulkan rasa ketidakpuasan dalam hati si isteri dan memberontak dalam diam, adakala boleh mengundang pergaduhan suami-isteri. Bagi menanganinya suami harus memberikan khidmat dan layanan yang kerap sehingga isteri benar-benar mencapai kepuasan maksimum, memahami kehendak isteri. Sekiranya suami kurang bertenaga untuk memberi layanan harian kepada isteri, jalan keluar adalah mencari penawar untuk isteri agar selera nafsunya berkurangan. Dengan cara ini kedua pasangan mendapat keseimbangan dan kesepakatan diranjang dan bahagia melayari bahtera cinta.
  • Tahi lalat di kemaluan Lelaki
Jika jenisnya tahi lalat ‘betina’ yang menduduki di zakar lelaki, maka ia menjadikan sex lelaki itu tidak bernafsu terhadap wanita serta lemah syahwatnya dan sukar mencapai kepuasan dalam hubungan kelamin suami-isteri. Ditakuti lelaki lebih tertarik pada kaum sejenisnya, kemahuan dan tenaga syahwatnya lebih terdorong kepada kaum sejenisnya. Ditakuti juga boleh mendatangkan kemandulan atau kurang air mani nya.
Sekiranya jenis tahi lalat ‘jantan’ menduduki dikemaluan lelaki, menjadikan lelaki itu seorang yang kuat berjimak dan sentiasa ingin mencari kepuasan bersenggama. Adakah isteri mampu menuruti kehendak suami setiap masa dan keadaan? Sekiranya isteri gagal memenuhi kehendak suami, dan sekiranya suami hilang kesabaran dan kurang pula ketakwaannya terhadap Ilahi, kurang didikan agama dan akhlak ini boleh mendorong suami melampiaskan nafsunya di luar batas agama, mengundang dosa dan kemungkinan mendapat penyakit kelamin.
23. Tahi lalat di betis
  • Samada tahi lalat berada di betis kiri mahupun di betis kanan, maksudnya adalah baik. Perjalanannya jauh, lagi jauh ia merantau lagi dipermudah dan diperbanyak rezekinya.
24. Tahi lalat di kaki
  • Menandakan seorang yang suka berjalan, bergaul dengan teman dan kawan. Sering resah tiap kali berada dirumah. Akan mencari pelbagai cara dan alasan untuk mencari hiburan mahupun peluang perniagaan diluar.
25. Tahi lalat di tangan kiri
  • Dipermudah rezekinya.
26. Tahi lalat di tangan kanan
  • Seorang yang pemurah (tidak kedekut) juga boros dalam berbelanja.
27. Tahi lalat di pinggang
  • Mudah mendapat sakit urat, sakit pinggang dan kembong perut.
28. Tahi lalat di alur garisan tengah tubuh
  • Mudah terkena sihir, orang sering dengki terhadapnya, sering mendapat musibah.
29. Tahi lalat atas bibir, di bibir
  • Seorang yang banyak cakap. Haruslah berhati-hati bila berkata-kata, ditakuti perkataan yang keluar ‘kasar’ hingga boleh mendatangkan ‘kesakitan’ pada yang mendengar. Tahi lalat di bibir, atas bibir baik bagi mereka yang pekerjaannya seperti peguam, pakar motivasi, guru.
Sumber: Earth’s Secret

11 September 2013

TANDA DIA JODOH UNTUK KITA

Assalamualaikum blogger and silent reader...... :)

 

Harini aku nak update pasal C.I.N.T.A..Mungkin ramai masih tak tahu macammane nak bercinta dengan betol..Termasuk la yang tulis belog ni..Hahaha..Ehh tak la..Aku kan dah berhusband..Aku di kecualikan okeiii??Ramai anak-ii muda zaman sekarang bercinta bagai nak rak..Siap cakap "aku tak boleh hidup tanpa kau", "hanya kau cinta terakhir sampai aku mati", "kau akan jadi isteri/suami aku dunia akhirat" and bla bla bla.. Hanye ungkapan kosong yang lahir dari hati..

Mungkin ramai yang tak pasti tentang hubungan yang sedang di bina tu berakhir sbagai suami isteri atau passing interest aje..Kekuatan jodoh terletak pade keserasian,kepercayaan,kesetiaan and banyak lagi yang positive..Bukan mudah untuk bercerita tentang jodoh sebab semua ni kerja Allah..Kita hanya mampu merancang, tetapi Allah menentukan segalanya..Memang kita tak tahu apa akan jadi pada masa akan datang, tapi Allah sebenarnya dah tunjuk pada kita secara halus siapa jodoh kita.. Tak percaya?? Pernah tak korang dengar atau berdepan dengan situasi macam ni:-

“Hisyh, asyik asyik terserempak dengan dia je, hari-hari pandang muka dia je”,
“Dulu saya cari jodoh di tempat yang jauh, rupa-rupanya dia selama ini dekat dengan saya!”


Apa tandanya apa tu?? Hehe..Memang lah tidak semuanya betul mereka yang selalu terserempak bersama tu memang berjodoh, tapi kebanyakkannya macam tu kan?? Cuba perhatikan mereka yang berpasangan, kebanyakkannya dari bidang yang sama atau dekat-dekat..Paling tidak pun mempunyai minat yang sama secara kebetulan.. Contohnya macam seseorang di bidang perniagaan akan mendapat jodoh dengan orang yang minat berniaga dan seseorang doktor akan bertemu jodoh dengan seorang peguam mungkin..Ini hanya kemungkinan, tidak semua, tetapi banyak yang berlaku..



Tanda-tanda Dia Jodoh Untuk Kita:

Orang yang kita cari sebenarnya berada dekat dengan kita
Percaya tak, sebenarnya jodoh yang korang cari berada berdekatan dengan korang. Korang mungkin tak nampak sekarang, tapi mana tahu suatu hari korang akan bertemu dengan seseorang yang sangat dekat dengan korang. Bahkan korang akan jatuh cinta dengan seseorang yang korang kenal suatu masa dulu. Tak sangka kan? Kuasa Allah ini besar. Kita cari jodoh jauh jauh, rupanya dia berada dekat dengan kita.

 
Entah-entah jodoh kita adalah seseorang yang telah lama cintakan kita dalam diam. Atau jodoh korang adalah daripada kenalan korang di suatu masa dahulu. Jadi jangan menekan sangat soal jodoh. Mungkin ada di antara korang yang sudah bersedia untuk menikah tetapi masih belum bertemu jodoh. Usah risau, pedulikan apa orang kata, yang penting jodoh untuk korang akan tetap juga sampai nanti.
 
Sebenarnya, jika kita perhatikan betul betul, Allah telah mengurniakan sesuatu yang sangat baik untuk kita dalam soal jodoh ni. Jika dulu kita pernah bercinta, mengangankan suatu perkahwinan yang indah tetapi kita kecewa sehingga pintu hati tertutup, tapi sekarang Allah beri seseorang yang lebih daripada yang dulu untuk menemani hidup kita. Usah khuatir soal jodoh itu, kerana bila seseorang itu sudah ditakdirkan menjadi jodoh dan pasangan korang, ia tetap akan jadi milik korang. Datanglah beribu halangan sekalipun, takkan ada yang boleh mengubah kuasa Allah.
 
Apa pun dugaan, semuanya dapat diatasi
Ok, sekarang adalah situasi di mana korang sedang bercinta dan merancang untuk menikah. Korang sedang berusaha kumpul duit dan menghadapi susah dan senang bersama sama. Tidak dinafikan, pasti wujud konflik di saat ini kan? Tak kira lah masalah apa pun, pasti ada yang datang untuk menguji cinta korang kan? Di saat itu mungkin ada yang merasakan bahawa pasangan dia sekarang bukan jodohnya. Lalu mulalah tanggapan negatif tersebar dan mengeruhkan hubungan. Ketidakpercayaan mula timbul dan mengugat hubungan korang. Di sinilah sebenarnya korang kena main peranan yang sangat penting. 

Walau apa pun dugaan jangan sesekali cepat putus asa.Ok, jika korang berdua berjaya mengharungi apa saja dugaan bermakna dia memang dijodohkan untuk korang. Contohnya, berlaku konflik yang sangat besar dalam sesuatu hubungan yang menyebabkan pergaduhan. Suasana jadi begitu tegang dan masing-masing berfikiran seolah seolah hubungan itu tidak dapat diselamatkan lagi. Korang pulak dah mula rasa kecewa, pasrah dan redha atas apa saja yang bakal terjadi. Tiba-tiba, dengan kuasa Allah, konflik itu dapat diselesaikan, hubungan korang berdua kembali seperti dulu lagi. Malah mungkin semakin memahami dan bahagia.

Setiap kali berlaku konflik yang menyebabkan korang rasa putus asa, Allah tunjukkan jalan korang untuk berbaik semula. Itu adalah salah satu tanda jodoh korang kuat bersama si dia InsyaAllah. Banyakkan berdoa dan sabar dengan setiap dugaan yang diberikan. Jangan sesekali mudah mengalah. Apa apa pun ia sebenarnya bergantung pada sikap kita sendiri juga. Jika korang jenis yang cepat putus asa dan kuat mengalah, macam mana nak kekalkan jodoh?

 

Berpisahlah macam mana pun, jika jodoh itu milik kita ia pasti milik kita!
Pernah juga terjadi, pasangan kekasih yang telah berpisah suatu masa dahulu berjumpa balik dan berkahwin! Itu juga namanya jodoh. Berpisahlah macam mana pun, jika Allah tetapkan jodoh itu milik korang, maka ia milik korang. Mungkin Allah mahu korang berpisah untuk memperbaiki diri masing masing dan menguji rasa cinta antara korang. Hakikat ayat ini, “kalau jodoh, ia tetap jodoh” sentiasa menguatkan hati manusia tentang persoalan jodoh. Memang sangat menyakitkan jika jodoh korang bukan bersama seseorang yang korang cintai. 


Tapi bersangka baiklah kepada Allah.Dia akan mengurniakan seseorang yang baik untuk korang. Tidak mudah, korang perlu menjadi seseorang yang sangat kuat dan tabah. Tapi ingatlah, jika si dia memang jodoh korang, tiada satu manusia pun dapat halang dia menikah secara sah dengan korang. Tapi jika bukan, buatlah macam mana pun, dia tetap bukan milik korang. Jalan penyelesaian yang baik untuk menghindar kita dari berasa sedih dan was-was mengenai persoalan jodoh adalah kembali kepada Allah. Dia yang mencipta segala jenis perasaan yang ada di muka bumi ini. Dia yang memberikan kebahagiaan kepada semua hamba hambaNya.Minta lah kepada Nya sedikit kebahagiaan, InsyaAllah jika kita ikhlas dan redha menerima segala ketentuan Allah, kita akan tenang dan hidup bahagia. 

Buatlah solat istikharah dengan cara yang betul. Ia dapat membantu korang dalam membuat keputusan. Jika korang dah cukup berusaha, dan takdir menentukan sesuatu yang berbeza untuk korang, terimalah dengan sabar dan ikhlas. Memang sukar tetapi kan Allah itu Maha Mengetahui. Sakit yang korang rasa sekarang adalah bayaran untuk kebahagiaan untuk korang di masa akan datang nanti InsyaAllah.
 
Jangan serahkan pada takdir semata-mata
Soal jodoh memang lah milik Allah, tapi kita tidak boleh duduk diam tanpa berbuat apa apa dan tunggu bulan jatuh ke riba. Allah benci orang yang suka berputus asa dan tidak mahu berusaha. Ada yang kata jodoh tak perlu dicari, tetapi ia datang sendiri. Benar, tapi tetap juga kita perlu berusaha. Bagaimana? Persiapkan diri kita menjadi seseorang yang lebih baik dari hari ke hari. Berkawan dengan ramai orang tidak kira lelaki dan perempuan, asalkan korang tahu batas-batasnya dan luaskan lah pandangan terhadap kehidupan.


Jangan kurung diri korang daripada cinta kerana beranggapan jodoh korang sudah ditentukan. Hiduplah dengan normal dan bersosiallah seperti orang lain. Asalkan korang tahu jaga batas, itu sudah mencukupi. Tidak mustahil korang akan berkenalan dengan seseorang dan bertemu jodoh dari situ. Elakkan mengamalkan sikap duduk diam dan tunggu tanpa berusaha apa-apa. Mungkin korang adalah seorang lelaki yang sedang meminati seorang gadis dalam diam. Korang mahu memperisterikan dia. Jadi apa yang korang perlu lakukan?Duduk diam? Salah tu. Sekurang kurangnya korang harus mencuba. Tak cuba tak tahu kan? Allah tidak menghadirkan seseorang dalam hidup kita tanpa sebarang sebab. 

Ia adalah sama ada Allah mahu kita belajar sesuatu dari orang-orang yang kita jumpa dalam hidup kita ataupun Allah menghadirkan seseorang itu sebagai tanda kita akan hidup bersama nya selama-lamanya!Jadi jangan lepaskan setiap peluang yang ada. Tidak salah untuk kita berusaha dalam soal jodoh ni. InsyaAllah jika kita berusaha keras, ia akan jadi milik kita. Yang penting cubalah dulu. Jangan awal awal dah putus asa.

 


Jodoh itu milik Allah, tapi ia dicipta khas untuk manusia agar kita dapat menikmati nikmat bahagia hidup di dunia ini bertemankan seseorang yang sangat kita sayangi. Ada orang yang dapat jodoh dengan orang yang dicintai, ada yang tidak. Semua itu kuasa Allah, kita tak layak mempersoalkannya. Tetapi kita boleh belajar daripada pengalaman yang kita dapat. Bila dah dapat jodoh dengan seseorang yang kita cinta tu, jagalah elok elok. Jangan lancang sangat untuk bercerai jika ada konflik berlaku. Walau apa berlaku sekalipun, belajarlah cara untuk mempertahankan rumah tangga korang.

Allah telah mengurniakan satu jodoh untuk korang. Orang lain yang terlalu berharap tak dapat, tapi korang dah dapat. Kenapa kena sia siakan? Jaga hubungan elok elok. Hargai apa yang ada sekarang. Penceraian adalah sesuatu yang paling dibenci Allah walaupun ianya tidak salah. Takdir takdir memang takdir tapi usaha usaha tetap usaha. Persoalan jodoh itu sangat sulit, tetapi manusia boleh mencuba dan terus mencuba. Allah tidak kejam. Dia Maha Menyayangi. Pasti Dia akan mendengar setiap doa dan rintihan kita sekaligus menghadiahkan jodoh yang terbaik untuk kita semua, InsyaAllah.

Alhamdulillah jodoh aku dengan suami aku telah di tentukan oleh Allah..Perkenalan yang tak pernah aku duga..Selama ni aku menyalahkan takdir kenapa aku selalu gagal dalam bercinta..Rupanya Allah utuskan seorang hampa-Nya untuk aku..Untuk mendampingiku, untuk mencintaiku seikhlas hati, untuk bersamaku sehingga jannah..Mohd Rashid Bin Hj Mohd Idris..Perkenalan kami dalam keadaan yang tak berapa sesuai tetapi siapalah mereka untuk halang jodoh kami..Rupanya jodoh aku dekat aje 1 pekan, 1 bandar,1 sekolah..Kelakar kalau nak diingatkan balik..Cari jodoh bagai nak rak kat luar..Tapi jodoh aku dekat sangat rupanya..Dia lah suamiku, dia lah syurgaku..Kami kenal pada bulan Oct 2012 dan hanya 2 bulan mengenal hati budi,kami ambil keputusan untuk terus bertunang pada Dec 2012..Dan pada 12 Apr 2013 aku di nikahkan dengannya..Hanya Allah yang tahu betapa bersyukurnya aku mendapat suami sebaik dia.. :') Terima kaseh ALLAH..... (^_^)

#Info dari Blog Persediaan Perkahwinan

Xoxo

06 September 2013

MOLLYS BB DOLL FOUNDATION

Apa itu MOLLYS BB DOLL FOUNDATION?

Berbeza dengan foundation lain, Molly BB Doll bukan sahaja krim asas yang menutup cela, pori2 terbuka dan kesan parut secara lembut dan semulajadi agar kulit kelihatan gebu, tapi dalam masa yang sama ia juga mampu meremajakan wajah, mencerahkan kulit dan menaikkan seri tanpa kesan mekap asas yang tebal dan berlebihan. Ia sesuai untuk semua jenis kulit dan peringkat umur.

Krim Molly BB Doll mempunyai perlindungan UV SPF50, yang membantu menjauhi sinaran UV serta meminimumkan kerosakan kulit akibat pencemaran persekitaran dan radikal bebas. Malah dengan formula unik, selain merawat jerawat dan parut, ia juga bertindak sebagai agen anti penuaan, membantu merawat jeragat dan kedutan halus di bawah mata.


Saye pun gunekan bb doll foundation ni.. memang best sangat.. :)

Antara kelebihan Molly BB Doll:

~ Semua dalam satu krim. Tidak perlu lagi pelembab, krim jerawat, pelindung UV dan krim pencerah lain untuk wajah.
~ Bertekstur halus, tidak berminyak. Hanya sedikit calitan sahaja mampu menyamaratakan tona kulit, dan tampil segar bermaya.
~ Mengekalkan kelembapan kulit yang optimum, mengurangi minyak, jerawat, parut dan kesan penuaan awal seperti kedutan halus dan jeragat.
~ Meningkatkan keanjalan kulit, mengurangi lingkaran gelap dan kantung di bawah mata.
~ Tampil cantik hanya dengan 1 minit.
~ Anti rekahan.
~ Tidak perlu pakai bedak.
~ Membantu mengecilkan pori-pori terbuka dan merawat tekstur kulit.
~ Wajah nampak natural tanpa makeup yg tebal.
~ Sesuai utk kegunaan harian dan makeup pengantin.
~Menjadikan kulit halus, licin dan gebu.
~ Tahan sehingga 12 jam.

 
 

Cara peggunaan:

Sapukan sedikit pada dahi, pipi, hidung dan dagu. Kemudian ratakan dengan span (untuk hasil terbaik gunakan span basah). Boleh digunakan tanpa bedak untuk kesan glowing. Tak perlu gunakan krim lain seperti toner atau sebagainya. Jimat, cepat dan memudahkan.

Tips: Untuk mereka yang kerap berada di bawah cahaya matahari atau dalam hawa dingin (air-cond), pemakaian Dolly BB Doll akan membuatkan wajah anda tampil lebih glowing. Ia mengelakkan kulit kering. Untuk kulit berminyak, lebih cantik jika anda pakai Dolly BB Doll sebelum berbedak/mekap.



Kandungan formula:

Sunblock SPF50++, itanium Dioxide, Alumina, Triethoxycaprylylysiline, Diisostearyl Malate, Petrolatum, Bis-Hydroxyethoxypropyl Dimethicone, Cocyl Adipic Acid/
Trimethylolpropane Copolymer, Phenylpropyl-Dimethylsiloxysilicate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Phenyl Trimethicone, CI 77492, Simethicone, Mica, Aminopropyl Dimethicone, Triacontanyl PVP, HDI/Trimethylol Hexyllactone Crosspolymer, Silica, Iron Oxides, Talc, Microcrystalline Wax, Candelilla (Eupho...rbia Cerifera) Wax, Beeswax, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Ozokerite Wax, Butyl Methoxydibenzoylmethane, CI 77499, Triethoxycaprylylsilane, Tocopheryl Acetate, BHT, Gold, Methylparaben, Propylparaben

 
Bagaimana? Teruja tak..
Kecil molek saiz nya, mudah dibawa ke mana2, tapi tahan berbulan2 tau..
Fungsi nya yang hebat berbaloi dengan harga..
 
HARGA SEBENAR : 
RM50(S), RM55(S/S)
HARGA KAMI: 
RM48 FREE  POSTAGE
10gm/pcs